top of page
  • ترانه کریمی

استراتژی بهینه سازی سایت چیست؟


برای این که کاملا ادراک کنید سئوی وب سایت چه می باشد می بایست ابتدا روش‌‌های آن را بشناسید . سئوی سایت را می‌توان با روش‌های مختلفی انجام اعطا کرد : کلاه سفید , کلاه سیاه و کلاه خاکستری . گول این اسامی بامزه را نخورید . هرکدام پیچیدگی‌های عجیب و غریبی دارند!

white hat seo چیست؟

شنیده‌اید که بار کج به منزل نمی‌رسد؟ کل کلام سئوی کلاه سفید همین است .




سئو کلاه سفید یا سئوی اخلاقی به مجموعه روش‌ها و تکنیک‌هایی گفته می شود که خود موتورهای جست‌وجو برای بالا بردن درجه سایت‌ها معرفی کرده‌اند . این روش‌ها رتبه تارنما را به صورت طبیعی و قانونی بالا می‌برند .

بهترین مورد از اشکال روش های سئو سایت همین کلاه سفید است . البته سخت‌ترین و طولانی‌ترین روش هم هست . برای داشتن whitehat seo می بایست صبور باشید , مدام بر وب سایت‌تان بررسی نمائید و تکنیک‌ها را به درستی به فعالیت بگیرید . در قبال پیش گوگل آبرو و اعتبار به دست می‌آورید و جایگاه‌تان ثبت میشود .

سئوی سایت کلاه سیاه چیست؟

بهینه سازی سایت کلاه سیاه یعنی به دور زدن قانون و فریب دادن گوگل .

اشخاصی که می خواهند فورا به رتبه‌های بالا برسند یک‌سری روش‌های تقلب و طرق میان‌بر پیدا کرده‌اند تا گوگل را گول بزنند . جنگ سختی در میان سئوکاران کلاه سیاه و و گوگل جریان داراست . هر روش تقلبی که پیدا مینمایند , گوگل روش تشخیص آن را پیدا می کند . این فرایند سبب ساز شده که گوگل هر روز هوشمندتر بشود .

با به کارگیری از این قضیه از انواع روش های سئو ممکن است بتوانید یک‌سری روزی در رتبه‌های اولیه باشید ولی مطمئنا گیر می‌افتید و سقوط می کنید . ضمن اینکه عزت و اعتبار خود را هم پیش گوگل از دست می‌دهید . خلاصه این کارها سرنوشت ندارد!

بیشتر بخوانید : تکنیک های خطرناک سئوی وب سایت

سئو کلاه خاکستری چیست؟

این مورد از فهرست انواع روش های سئو سایت نیز ادامه نزاع سئوکاران با گوگل است .

بهینه سازی وب سایت کلاه خاکستری یعنی ما گوگل را به دور می زنیم اما یک جوری که نفهمد و با ریسک کمتر!

به صورت خلاصه کلاه خاکستری‌ها خوبند تا وقتیکه لو نرفته باشند!

حواس‌تان باشد که این کار را تنها سئوکاران خیلی حرفه‌ای می‌توانند انجام بدهند و بقیه افراد نباید به سمتش بروند . چون سایت‌شان را در معرض خطر قرار می‌دهد .

انواع تکنیک‌های سئو چه می‌باشد ؟

می‌‌دانید بهترین تکنیک‌‌های سئوی سایت چه چیزی است و به چه گروه‌‌هایی تقسیم می‌‌شود؟

بهینه سازی وب سایت دو مدل کلی دارد : آن پیج و آف پیج , بهینه‌سازی داخلی و بهینه‌سازی خارجی و هر یک از این دسته‌ها را باید با روش‌های خاصی انجام داد .

سئوی آن پیج سایت چیست؟

سئو داخلی وب سایت چیست؟

به بهینه‌سازی صفحات داخلی سایت , onpage seo یا آن پیج می گویند . این فعالیت کمک می نماید موتورهای جست‌وجو صفحات داخلی تارنما شمارا بشناسند و درجه موءثر بودن آن برای کاربران را درک کنند . برای انجام سئوی داخلی وبسایت باید جزئیات فراوانی را رعایت فرمائید :

بهینه‌سازی آدرس ( url ) صفحه ها سایت

گوگل به آدرس همگی صفحه های تارنما اعتنا می نماید . هر چه این آدرس‌ها کوتاه‌تر , خواناتر و مرتبط‌تر باشند , بهتر است .

تحقیق کلمات اصلی keyword research

مراد از تحقیق لغت ها اصلی این است که بررسی نمائید مخاطبان نیازهای خود را با چه کلماتی در اینترنت جست‌وجو می کنند . با این تحقیقات می‌توانید محتوای تارنما را بر طبق نیازهای مخاطبان تولید نمایید . برای یافتن این کلمات ابزارهای مختلفی وجود دارد که در یک مقاله دیگر مفصل به آن ها می‌پردازیم .

بهینه‌سازی عنوان بهینه سازی وب سایت meta title

عنوان سئو وب سایت همان تیتری است که در در برگه گوگل نمایش داده می‌شود . یک عنوان جذاب انتخاب کنید که کلمه حیاتی دارای اهمیت در آن به فعالیت رفته باشد . این عنوان را کمتر از ۵۵ واژه انتخاب فرمایید و با تگ H1 قرار دهید .

بهینه‌سازی ساختار متن

این کار را با استعمال از سرنویس‌های H1 , H2 , H3 و … انجام می‌دهید . عنوان با سرنویس H1 , تیترهای اساسی با H2 و زیرشاخه‌های آن‌ها با H3 و … مشخص میشود

بهینه‌سازی انکرتکست‌ها

مراد از انکرتکست لینک‌هایی است که باطن متن قرار می‌دهید . این لینک‌ها می بایست مرتبط به مورد باشند و واژه و کلمه حساس در آنان به کار رفته باشد .

بهینه‌سازی توضیحات متا meta description

توضیحات متا همان متنی است که در صفحات جست‌وجوی گوگل نمایش داده می گردد . در گذشته تعداد کلمه ها این متن حدود ۱۵۵ کلمه و واژه بود ولی حالا این تعدا کمتر شده است .

استراتژی بهینه سازی وب سایت چیست؟

لینک‌سازی داخل وب سایت

لینک‌سازی یا لینک بیلدینگ مورد حساسی است . جزو آن مربوط به لینک دادن به محصولات و صفحه های داخلی سایت میشود و بخش دیگری نیز مربوط به لینک دادن به وب سایت‌های دیگر که مرتبط با موضوع می‌باشند می شود .

راجع به‌این بخش دوم نگرانی‌هایی وجود دارد . ممکن است نگران بشوید که برای سایت رقیب تبلیغ می‌کنید . ولی باید توجه داشته باشید که در عین درحال حاضر محتوای برگه خودتان را به آن تارنما خوب دیگر مرتبط کرده‌اید و ممکن است حتی گوگل متوجه شود که تارنما شما محتوای غنی‌تری داراست .

بیشتر بخوانید : چه‌طور رتبه تارنما را تنها با استفاده از لینک سازی داخلی بالا ببریم؟

کدهای نشانه‌گذاری اسکیما

با استفاده از این کدها به گوگل می‌فهمانید که این بخش از وب سایت‌تان درباره چه موضوعی حرف می کند . فهرست این کدها در سایت schema . org میتوانید مشاهده کنید .

بهینه‌سازی عکس‌ها و تصاویر

ممکن است بپرسید تاثیر عکس و تصویر بر سئو وب سایت چه می باشد ؟ زمینه این است که حجم تصاویر تارنما روی سرعت بارگذاری تاثیر می‌گذارد و سرعت بارگذاری روی سئو! هیچ مخاطبی حوصله سایت‌هایی را که کند باز می شوند ندارد . ابزارها و سایت‌های متمایز وجود دارا هستند که یاری می‌نمایند حجم عکس‌ها را بدون افت کیفیت کاهش دهید .

نکته مهم دیگر تعیین عنوان مناسب و تگ alt برای عکس‌ها است که به گوگل کمک می‌نماید قضیه عکس و ارتباط آن با متن را متوجه شود .

ریسپانسیو یا واکنش‌گرا بودن سایت

خواسته از وبسایت ریسپانسیو , وب سایتی است که خود را با همگی دستگاه‌ها از قبیل موبایل , تبلت , لپتاپ و … سازگار می کند . دراین‌صورت کاربران با هر دستگاهی که وارد تارنما بشوند می توانند به خیر تصاویر و نوشته‌ها را ببینند .

سئوی آف پیج وب سایت

مراد از سئوی خارجی یا آف پیج کارهایی است که خارج از صفحه ها وب سایت انجام می‌دهیم تا سکو بهتری در گوگل به دست بیاوریم .

لینک‌سازی خارجی

مراد از لینک‌سازی خارجی همان بک لینک و پیوند به دست آوردن است . میتوانید با ساخت محتوای غنی کاری نمائید که سایت‌های دیگر از مطالب سایت‌تان استعمال کنند و به عنوان منشا به آن پیوند بدهند یا این که با خرید پیوند اسپم رتبه سایت‌تان را بالا ببرید! این قضیه دوم از تکنیک‌های کلاه سیاه است که گفتیم عاقبت نیکی ندارد! گوگل هر روز باهوش‌تر میگردد و بیشتر متوجه لینک‌ها اسپم می شود .

عمل در شبکه‌های اجتماعی

تاثیر حضور در شبکه‌های‌مردمی بر سئو وب سایت چه میباشد ؟ حضور در شبکه‌های اجتماعی دو مزیت بزرگ برای‌تان داراست . اول این که با نشر مطالب در‌این شبکه‌ها به تارنما خود لینک و پیوند می‌دهید . نکته مهم دیگر این است که با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی ارتباط نزدیک‌تری با مخاطبان برقرار می‌کنید , آنها محتوای صفحات شما‌را میخوانند , درباره آن ها صحبت می کنند و آن ها را به اشتراک می‌گذارند . با این کار در واقع برندسازی کرده‌اید .

چگونه اعتماد گوگل را جلب کنیم؟

گوگل از سه روش به وب سایت شما اعتماد می نماید :

اعتبار وب سایت : سایتی که محتوای خوب و موءثر ساخت می نماید , تروتمیز به روز رسانی میشود و لینک‌های متفاوتی دریافت می نماید , در حیث گوگل معتبر میشود .

تاریخچه یا عمر وب سایت : به هر حال احترام بزرگترها حتمی است , حتی گوگل هم این را می‌داند! سایتی که دوران زیادی از زمان فعالیتش می‌گذرد و اعتبار بیشتری از سایت‌های جوان دارد .

گواهی SSL : این گواهی را باید از شرکت ارائه‌دهنده هاست دریافت فرمایید . توضیحات مفصلی دارد که بعدا به آن میپردازیم فعلا در همین حد بدانید که داشتن این سند نشان‌دهنده این است که اطلاعات کاربران در وب سایت شما امن خواهد بود .

32 views0 comments
bottom of page