top of page
  • ترانه کریمی

الگوریتم گوگل Freshness یا این که محتوای جدید : همه آن چیزی که شما می بایست بدانید

الگوریتم گوگل Freshness یا این که محتوای جدید : همه آن چیزی که شما می بایست بدانید

به روزرسانی محتوای جدید خیس گوکل Freshness , یا این که “ حاصل جدید خیس ” , همان گونه که از اسم آن پیداست , یک تغییر‌و تحول الگوریتم شایان توجه در مرتبه بندی بود که بر روی به روز کردن کافئین تاثیر گداشته بود , که در ژوئن سال ۲۰۱۰ به الگوریتم های گوگل بیش تر شده بود .

وقتی که گوگل ذکر کرد تغییر‌و تحول الگوریتم در مورخ ۳ نوامبر ۲۰۱۱ , با ۳۵ درصد از کل جستجوها ( ۶ - ۱۰ درصد از حاصل کاوش تا حدی شایان توجه ) , با تمرکز بر ارائه ” محتوای جدید خیس , نتیجه ها جستجوی جدیدتر ” استفاده کننده , بهینه سازی سایت کاران و بازاریابان محتوا به صورت یکسان ایستادند و دقت کردند .




این نام چه ریشه ای دارد؟

اسم نو یا این که نتیجه ها “ جدید خیس ” برای این به روزرسانی الگوریتم به صورت بی واسطه از اطلاعیه قانونی وب لاگ جستجوی Google Inside Search گرفته شده‌است .

چرا به روزرسانی Freshness فعال سازی شد؟

پیش گویی شده‌است که تعداد بیشتری از اطلاعات در سال ۲۰۱۷ نسبت به ۵۰۰۰ سال قبلی بشریت ساخت می شود , روندی که اکنون یکسری سال است ادامه دارااست , و گوگل را در سمت خدمت دهی و دسترسی برای به روزبودن و در راستای محتوای نو خیس سوق‌دهی شدن می نماید .

زمانی که که‌این اطلاعات و رویش محتوا را با مرحله جستجوی تازه و مخصوص گوگل نوع ها ادغام میکنید , آغاز به ساخت توجیهی برای شناسایی , مدیر , حق تقدم بندی و جايگاه بندی محتوای جدید در فهرست جستجوی گوگل میکنید .

طبق مقاله ReadWrite در سال ۲۰۱۲ , ۱۶ تا ۲۰ درصد از سؤالاتی که هر روز از آن ها سؤال می شود , قبلاً هیچ وقت سؤال نشده بودند .

انگیزه حساس این بروزرسانی تأکید بیشتر بر اهمیت تازه بودن مطالب است که به صورت یگانه با مناطقی مثل پایانی خبرها , حوادث , سیاست , اشخاص پر اسم و رسم , روندها و موردها دیگر پیوند خورده است , به صورت یگانه در جایی که توقع می‌رود استفاده کننده بخواهد جدیدترین داده ها را بداند . .

فردی که در جستجوی “ دوست پسر تیلور سویفت ” است , احتمالاً میخواهد فرد فعلی او‌را که دوستش داراست , بشناسد , به این ترتیب زمان / مورخ تمبر روز قبل , با تعداد اکثری از اشتراک های اجتماعی , نامزدی و پیوندها در طی چندین ساعت قبلی , احتمالاً محتوای درجه بندی قبل را جابجا خواهد کرد . که آپ دیت نشده است , یا این که سیگنال های نو کار را ارائه میدهد .

چه کسی ذیل تأثیر محتوای نو خیس گوگل Freshness قرار گرفته است؟

در یک مرحله شایان توجه , میان ۶ تا ۱۰ درصد از نمایش داده شدگان کاوش پایین تأثیر الگوریتم Freshness قرار گرفتند , ولی تا حدی تغییر‌و تحول در یک سوم جمعی ( ۳۵ درصد ) از کل جستجوها اعمال شد .

یکی‌از جنبه های دیدنی بروزرسانی الگوریتم Freshness این حقیقت است که به لحاظ میرسد بخش اعظمی از وب سایت های دیگر برخلاف تماشا مرتبه های گمشده یا این که رویت کرد از آنان , از این بروزرسانی به دست آمده اند . این با بیشترین تغییر‌و تحول در الگوریتم گوگل کاملاً نادر است .

گوگل سایتهایی نظیر سایتهای خبری , سایتهای پخش , پورتالهای ویدئویی و سایتهای تجاری متعددی را ترجیح میدهد . این همینطور نوعی از وبسایت هایی است که به صورت آراسته دارنده محتوای نو و یک برند بزرگ با CTR فراتر می‌باشند .

با اعتنا به ماهیت بروزرسانی که حمل کننده یک تغییر و تحول مثبت کلی است . یک آفریننده محتوا , ارائه دهنده خبر‌ها نو / دارای ارتباط / تازه و اکثری از برند های بزرگتر که روی محتوا سپرده گذاری می نمایند , عکس العمل نخستین به مجزاسازی و نظارت تغییر‌و تحول و ماهیت منطقی بروزرسانی پیوند خورده است .

مجزاسازی و بررسی تغییر و تحول با تأثیر “ بزرگ ” مورد توقع از اعلامیه گوگل بر اساس ۳۵ % از نتیجه ها کاوش زیر تأثیر قرار گرفته است , و میزان حقیقی اندک از اثر منفی گزارش شده‌است .

مراحل چاره / بازیابی

به روزرسانی مجتوای جدید گوگل Freshness یکی‌از الگوریتم های مورد‌علاقه اینجانب در گوگل است چون سبب ساز می شود معنی جامعی پیدا نماید و برای تغییر‌و تحول خوب تر سرپ SERP ها به روشی منطقی , سهل و آسان فهم و شعور و

بخش مهمی از بروزرسانی جدید بودن این است که تنها مرتبط با اخیرا محتوای نیست بلکه با فرکانس مطالب مربوط به قضیه پیوند خورده است .

برای مثال ; تعداد دفعات مورد توقع از جايگاه بندی پر رنگ در طی هفته های مشغول تبلیغات سیاسی , پایانی تغییرات کمپین را به جای محتوای استاتیک ( چه بسا روز کهن ) نشان می‌دهد , چون از اهمیت , توجه و زد خورد سیگنال های مربوط به استفاده کننده و سیگنال های اشتراک اجتماعی بالاتر رفته است .

این بروزرسانی بر شالوده روش ” جستجوی محتوای نو خیس ” ( QDF ) تأسیس شده از گوگل است :

راه‌حل QDF راجع به انتخاب این که آیا یک قضیه داغ است , میچرخد . در‌صورتی‌که وبسایت های خبری یا این که پست های بلاگ فعالانه راجع به موضوعی می نویسند , این جور نشان می‌دهد که‌این یکی‌از مواقعی است که یوزرها به احتمال مضاعف داده ها فعلی را می‌خواهند . این گونه همینطور جریان میلیاردها سؤال از جستجوی گوگل را بررسی می نماید , که آقای سینگال معتقد است صفحه نمایش چه بسا بهتری از شور و شوق واشتیاق جهانی راجع به یک مسئله یگانه است .

همینطور با بروزرسانی فهرست جستجوی اینترنت کافئین گوگل بوسیله گوگل قابلیت پذیر شد :

با کافئین , اینترنت را در بخشهای کوچک مجزاسازی و بررسی میکنیم و فهرست جستجوی خویش را بطور مداوم , در تراز دنیا آپ تو دیت می‌کنیم . با یافتن صفحه های تازه یا این که داده ها نو در صفحه های جانور , می‌توانیم مستقیماً بدین فهرست بیش تر کنیم . این بدان معناست که می‌توانید داده ها نو تری نسبت به قبلی پیدا فرمایید – فرقی نمیکند چه وقتی یا این که کجا نشر داده شده شده‌است .

تاکتیک های عملی برای بازیابی از الگوریتم محتوای نو خیس Freshness

پنج مورد از شایسته ترین رویکرد های بازیابی از هر منزلت بندی گمشده ( یا این که به کار گیری از زمان نو فارغ از به کارگیری ) در سود تغییر و تحول الگوریتم محتوای جدید Freshness دربرگیرنده موردها پایین است :

۱٫ از محتوای جانور مجدداً مشاهده نمایید

به سال به سال یا این که چه بسا سعی محتوای عصر پیشین نگاه نمایید . صفحه ها / مباحثی را که قبلاً حجم برداشت , راه‌بندان و درجه بندی را به وبسایت منتقل کرده اند , شناسایی فرمائید و با فاکتور محتوای جدید آن ها را در حق تقدم قرار دهید .

ممکن است متوجه گردید که محتوای و مهر شده در مورخ و مورخ در بلاگ ها , خبر ها و قسمت های رسانه ای , تغییر‌و تحول / افت چشمگیر اطلاعات را نشان داده است . در‌این‌صورت‌ , با نسبت دادن به منابع نو , به روزرسانی آمار از جمله نقل عهد های فعلی بیشتر , و اضافه کردن اصطلاحات منعکس کننده آخری سؤالات کاوش , قیمت به روزرسانی محتوای تاریخی را در حیث بگیرید .

۲٫ به اشتراک گذاشتن و تقویت محتوای اجتماعی

سیگنال های اجتماعی , سیگنال های لینک و پیوند نو , و عشق و علاقه / زوزنی فرنگی مربوط به محتوای شما میتوانند موجب ارتقاء جايگاه های مرتبط با QDF و نو کردن های الگوریتم گذشته مثل به روزرسانی Freshness شوند .

بها اشتراک گذاری های پیروز اجتماعی و عمل های ارتباط ها همگانی رابطه ها همگانی را که سبب به کشف محتوای تازه , تعامل و تعامل می شود , دست‌کم نگیرید .

۳٫ فرکانس محتوا را مجدد بررسی نمایید

در حالتی‌که وبسایت شما تغییرات صنعت , رویدادهای با اهمیت و هر جور خبر ها / دیدگاه را پوشش می‌دهد , ممکن است ضروری باشد راجع به فرکانس آگهی به مخاطبان خویش , و اضافه کردن مطالب به وبسایت خویش تصور کنید .

مردمان محتوای بیشتری را نسبت به پیشین هضم می نمایند , و یوزرها آخری خبر ها را در هنگام وقوع مطالبه می نمایند – تغییرات جزئی در فرکانس میتوانند تفاوت مثبتی را برای نخستین دفعه به بازار یا این که تأخیر در ضیافت ساخت نمایند .

۴٫ خط مش محتاطانه ای برای ساخت محتوا در حیث بگیرید

با استعمال از صدا , کلیپ , تصاویر , حقیقت مجازی و تعداد متعددی از اشکال محتوا , به علاوه رویکردهای مشترک درج تارنما ( وب لاگ ها , خبر‌ها , رسانه ها , مرکزها محتوا , میکروسایت ها و موردها دیگر ) , افزودن لایه هایی از محتوا به ارائه دیجیتالی شما منجر می شود روءیت کرد گسترده تری داشته باشید . اسم تجاری در بخش ها جايگاه بندی با اهمیت , به علاوه اهرم مازاد در مورد های گوناگون جستجوی جان دار در اختیار شما .

22 views0 comments
bottom of page